دکوراسیون اتاق خواب و سرویس خواب

دکوراسیون اتاق خواب ، دکوراسیون منزل ، چیدمان اتاق خواب ، دکوراسیون داخلی ، سرویس خواب ، روتختی ، تخت خواب ، سرویس خواب مدرن

دکوراسیون اتاق خواب و سرویس خواب

دکوراسیون اتاق خواب ، دکوراسیون منزل ، چیدمان اتاق خواب ، دکوراسیون داخلی ، سرویس خواب ، روتختی ، تخت خواب ، سرویس خواب مدرن

دکوراسیون اتاق خواب و سرویس خواب

دکوراسیون اتاق خواب ، دکوراسیون منزل ، چیدمان اتاق خواب ، دکوراسیون داخلی ، سرویس خواب ، روتختی ، تخت خواب ، سرویس خواب مدرن

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

چیدمان سرویس خواب در اتاق خواب

چیدمان سرویس خواب در اتاق خواب

 

چیدمان فضای داخلی هر خانه وابسته به سلیقه افراد آن محیط بوده از همین رو می‌توان گفت چیدمان امری سلیقه‌ای است. با توجه به پیشرفت صنعت مد در دکوراسیون داخلی خالی از لطف نیست برخی از ایده‌ها و نظرات مورد بررسی قرار داده شود. در این مطلب  به بررسی نحوه چیدمان سرویس خواب در اتاق پرداخته‌ایم و به شما پیشنهاد می‌کنیم برای گرفتن ایده‌های جدید و تازه با ما تا انتها همراه باشید.

راهنما و آموزش چیدمان سرویس خواب در اتاق

سرویس خواب یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین لوازم اتاق خواب بوده و به تازگی نیز یکی از کلیدی‌ترین لوازم برای چیدمان اتاق عروس خانم‌ها و کودک تازه متولد شده به شمار می‌رود. سبک و سیاق خرید و چیدمان آن بسته به سلیقه افراد متفاوت است. عده‌ای علاقمند به ست کردن لوازم خانه خود به سبک کلاسیک هستند از همین رو خرید سرویس خواب سلطنتی بهترین گزینه برای این افراد به شمار می‌رود. به این افراد توصیه می‌کنیم که مبلمان خود را نیز از نوع مبلمان کلاسیک و یا سلطنتی انتخاب کنند. عده‌ای دیگر علاقمند به سبک زندگی مدرن هستند که سرویس خواب‌های راحتی و مدرن به وفور در بازار یافت می‌شود. در این در قالب راهنمای چیدمان سرویس خواب در اتاق خواب، به بررسی چیدمان و مکان مناسب تمام وسایل سرویس خواب اعم از تخت، پاتختی، میز آرایش و آینه و همچنین نورپردازی خواهیم پرداخت. از طرفی نیز با توجه به اهمیت سبک و سیاق چیدمان سرویس خواب کودک، نگاهی به چیدمان مناسب سرویس خواب کودگ نیز خواهیم داشت. پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا انتها خوانده و تا جایی که ممکن است، و البته با توجه به سلیقه خود، نکاتی که ارائه می‌شوند را در اتاق خواب خود رعایت کنید.

راهنما و آموزش چیدمان سرویس خواب در اتاق

 

چیدمان تخت سرویس خواب

همان طور که در مطلب سرویس خواب چیست و چه ویژگی‌ها و مدل‌هایی دارد نیز اشاره کردیم، خرید و انتخاب بهترین نوع تختخواب در سرویس خواب با توجه به اینکه زیاد قابل مشاهده نیست، بسیار سخت به شمار می‌رود. در مورد چیدمان تخت در اتاق خواب، توصیه می‌شود با فاصله اندکی از دیوار صورت بگیرد. چیزی در حدود 3 الی 5 سانت مناسب است. تخت سرویس خواب جهیزیه عموما دو نفره است. اگر فضا به اندازه کافی در محیط باشد تخت اصولا در وسط قرار داده می‌شود. در کنارها نیز از پاتختی‌ها برای جلوه داده به تخت استفاده می‌شود. حال اگر فضا بزرگ و جادار نباشد، بهتر است تخت در کنار دیوار قرار داده شود و ترجیحا از یک پاتختی استفاده شود. همچنین بهتر است تخت نزدیک به پنجره و طاقچه قرار داده نشود. بهترین جا برای قرار دادن تخت با فاصله کم از دیوار صاف و هموار است.

 

 چیدمان تخت سرویس خواب

چیدمان میز توالت در سرویس خواب

اکثر میز توالت‌ها دارای آینه هستند. ما برای شما سه توصیه اصولی در این رابطه داریم:

در ابتدا باید به این نکته اشاره شود که تخت به شکلی چیده شود که روبروی آینه قرار داده نشود. چرا که آینه نباید انعکاس تخت را به فضای بیرون منتقل کند و به همین دلیل پیشنهاد می‌شود آینه همیشه بالاتر از تخت قرار داده شود. شاید اندازه میز توالت به حدی نباشد که آینه روی آن به اندازه کافی بالا باشد، به همین دلیل اگر در این مورد حساسیت دارید، پیشنهاد می‌کنیم شب‌ها قبل از خواب حتما روی آینه را بپوشانید و یا در اتاق خواب خود را ببندید.

چیدمان میز توالت در سرویس خواب
چیدمان میز توالت در سرویس خواب

 

چیدمان پاتختی در سرویس خواب

چیدمان پاتختی به اندازه فضا در محیط بستگی دارد. شما اگر به اندازه کافی فضا در اختیار داشته باشید، به منظور چیدمان می‌توانید از پاتختی‌های زیبا و بزرگ استفاده کنید. نحوه صحیح قرار دادن پاتختی‌ها به صورت قرینه در کناره‌های تخت است. به دلیل استفاد از لوازمی مثل دارو، ساعت و مایحتاج ضروری توصیه می‌شود فاصله آن را به درستی با تخت رعایت کنید. اندازه این فاصله نه به حدی باشد که برای برداشتن وسیله نیاز به بلند شدن از تخت باشد و نه به حدی که خواب راحت را از شما بگیرد؛ یعنی به محض برخورد دست شما با پاتختی لوازم روی آن به زمین بیفتتد.

چیدمان پاتختی در سرویس خواب

چیدمان کمد در سرویس خواب

همان طور که در مطلب سرویس خواب شامل چه چیزهایی است اشاره کردیم، معمولا کمد به صورت تکی و یا به صورت ترکیبی با آینه در سرویس خواب به فروش می‌رسد. در صورتی که قرار است در اتاق خواب خود کمد داشته باشید، توجه کنید که کمد باید با فاصله از تخت جایگذاری شود. به عنوان مثال قرار دادن کمد در بالای سر تخت خطرناک است. قرار دادن کمد آینه‌دار در روبروی تخت و در مجاورت با آن نیز توصیه نمی‌شود. بهتر است کمد در پایین تخت و رو به روی دیوار مجاور تخت قرار داده شود. همچنین نوع چیدمان آن به شکلی باشد که در زمان باز و بسته کردن در کمد با در ورودی و سایر لوازم سرویس خواب برخورد نداشته باشد. حال اگر فضا به حد کافی در اتاق خواب نبود بهتر است کمد تهیه و خریداری نشود. به راحتی می‌توان از کشوهای میز توالت و کشوهای تخت به منظور قرار دادن وسایل استفاده کرد.

چیدمان کمد در سرویس خوابچیدمان کمد در سرویس خواب

چیدمان آینه سرویس خواب

چیدمان آینه سرویس خواب همانند آینه میز توالت باید اصولی باشد. نباید آینه در بالای سر تخت قرار داده شود، زیرا کوچک‌ترین حرکت و جابجایی احتمال افتادن آن را تشدید می‌کند. از سوی دیگر توصیه می‌شود آینه روبروی تخت هم قرار داده نشود. اتاق خواب جایی برای آرامش و ریلکس شدن است و از همین رو آینه باید به شکلی قرار داده شود که شما فقط به جهت آماده شدن و مشاهده خود در آن استفاده کنید. همچنین توجه داشته باشید که نباید انعکاس تخت خواب به فضای بیرون توسط آینه صورت بگیرد.

 

چیدمان آینه سرویس خواب

جایگذاری تخت در اتاق کودک

توصیه می‌شود در اتاق کودک از وسایلی استفاده شود که تیز و برنده نباشد. به عنوان مثال اگر قصد خرید تخت‌های فرفوژه را دارید، قبل از خرید حتما باید به خوبی بررسی شوند. تخت‌هایی که لبه‌هایشان منحنی است بهترین انتخاب هستند. تخت‌های دو نفره و طبقه‌ای برای اتاق‌هایی که فضایشان کوچک است توصیه می‌شود. اگر اتاق خوابتان جزء اتاق‌های کوچک است، پیشنهاد می‌کنیم مطلب راهنمای طراحی دکوراسیون اتاق خواب ۶ متری  را مطالعه کرده و ایده‌هایی را برای چیدمان دکوراسیون این نوع اتاق‌ها بگیرید. همین طور بهتر است به سن کودک برای خرید تخت نیز توجه ویژه‌ای شود. برای مثال تخت دو طبقه برای استراحت کودک دو سال گزینه مناسبی نیست.

جایگذاری تخت در اتاق کودک

اتاق کودک

لوازم جانبی و چیدمان سرویس خواب کودک

توجه به چیدمان لوازم جانبی سرویس خواب کودک بسیار مهم است. چیدمان پاتختی، آینه، کمد و میز تحریر باید با فاصله استاندارد از تخت کودک انجام شود. خواب آلودگی کودک در شب و روز بعد از بیدار شدن ممکن است به سر و دست و پای کودک آسیب وارد کند. به همین دلیل باید تمام لوازم جانبی با فاصله از تخت و در دور ترین محل از در چیده شود.

نکاتی که در چیدمان اتاق خواب باید به آن توجه شود

  • رنگ و جنس سرویس خواب
  • نورپردازی اتاق خواب
  • تزئینات اتاق خواب

 

رنگ و جنس سرویس خواب

هنگام انتخاب سرویس خواب، حتما به ویژگی‌های یک سرویس خواب خوب دقت کرده و آن‌ها را در نظر بگیرید. باید به علایق شخصی توجه شود. برخی از نکات نیز به شما کمک می‌کنند در گذر زمان دچار دلزدگی نشوید. به عنوان مثال تم قرمز تند و یا آبی خالص گزینه‌های درستی برای چیدمان سرویس خواب نیست. رنگ قرمز سرشار از انرژی و شور است و این امر خواب شما را دچار اختلال می‌کند. از طرف دیگر رنگ آبی رنگی آرامش بخش است و حکم فرما بودن آن در فضا در دراز مدت شما را افسرده می‌کند. حال اگر به لوازم چوبی علاقمند هستید، سرویس خواب‌های فلزی انتخاب درستی برای شما نیست. پس سعی شود در طراحی اتاق خواب با توجه به علوم روانشاسی و ترکیب رنگ‌ها، رنگ مناسب اتاق خواب خود را انتخاب کنید. در صورتی که اتاق مورد نظر اتاق خواب دخترانه است،

رنگ و جنس سرویس خواب

 نورپردازی اتاق خواب در چیدمان سرویس خواب

در حین چیدمان سرویس خواب باید توجه شود که نور فضا گرفته نشود. به عنوان مثال اگر تاج تخت بزرگ است آن را در پشت پنجره قرار ندهید، اگر کمد در کنار سرویس خواب خریداری شده است آن را جایی قرار دهید که مانع از ورود نور به داخل اتاق شما نشود. انعکاس نور در آینه نیز باید بررسی شده و چیدمان به شکلی صورت نگیرد که هر صبح با اتعکاس نور آینه، استراحت شما بهم بخورد.

 

تزئینات اتاق خواب و چیدمان سرویس خواب

اگر قصد تزئین کردن اتاق خواب خود را دارید به پشنهادات ما توجه کنید. قرار دادن گلدان‌های بزرگ بر روی کمد و یا میز توالت دیگر قدیمی شده است. همچنین این امر علاوه بر اینکه امنیت شما را به خطر می‌اندازد، جلوی دست و پای شما در اتاق خواب را نیز می‌گیرد. توصیه ما به شما چیدمان و تزئین اتاق با وسایل لازم و ضروری است. به عنوان مثال با قرار دادن یک حلقه ساده در کنار میز توالت به راحتی سشوار را در داخل آن قرار دهید تا هم قابل دسترس باشد و هم اینکه نوع چیدمان میز شما را بهم نزند. به جای قرار دادن لوازم آرایشی بهداشتی با بی نظمی روی میز، از باکس‌های طراحی شده به همین منظور می‌توان استفاده کرد. این کار هم به زیبایی و تمیزی فضا کمک خواهند کرد و هم اینکه از چیدمان اضافی شما را نجات خواهد داد.

 

چیدمان سرویس خواب در اتاق خواب

در این مطلب سعی کردیم بهترین پیشنهادها و ایده‌ها را در رابطه با چیدمان سرویس خواب ارائه بدهیم. بدون تردید اگر موارد فوق به درستی رعایت شود، شما مطابق با آخرین نظر متخصصان صنعت مد و دکوراسیون از بهترین فضا در اتاق خواب خود بهره خواهید برد. اتاق خواب بهترین مکان به منظور ریلکس کردن ایجاد حس آرامش و امنیت است و به همین منظور باید چیدمان آن به درستی و با اصول مد نظر به انجام برسد.

 

منبع /tookamart.com

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی